Hogei minutuko tarte bat hartzeko aukerarik baduzue, ez galdu hitzaldi hau. Robinsonen tesia honakoa da gutxi gorabehera: irakaskuntza sisteman, alfabetatzeari ematen zaion garrantzi bera eman beharko litzaioke ikasleen sormena sustatzeari.
Gaur egungo testuingurua ikusita, ze arrazoi dauka irakaskuntza
ezagupenen transmisio hutsean oinarritzen jarraitzeak? Alde batetik,
internet sareari esker ezagupenen iturri berri eta aberatsak azaldu
dira, eta bestetik berriz, zer irakatsi behar dugu, ez dakigunean
nolakoa izango den gure aurrean daukagun mundu hau hemendik 5 urtetara?
Ze ezagupen transmititu behar zaizkio 2065 urtean lanean jardungo den
ikasleari? Sormena izango litzateke ezezaguna zaigun horri aurre egiteko tresnarik baliotsuena.
Bere ustez, sormena “irakatsi” beharrik ez legoke, haur guztiek barnean
dakarten gaitasuna izanik: gutxienez, irakaskuntza sistemak gaitasun
hori akabatuko ez balu… Miren eta biok buelta asko eman izan diogu gai
honi, baina batez ere aurreko ikasturtean gure alaba Añes (3 urte
orduan) eskolako marrazkiak erakustean “hau horrela egin behar da”
errepikatzen zigunean…Interesgarria baita ere erroreari diogun
beldurrarena: nola sustatu sormena, eskoletan (eta gizarte osoan)
errorea hain gaitzetsia eta zigortua dagoenean? Ba hori, ea 20 minutuko
tarte bat topatzen duzuen. Gainera parreren bat ere botako duzue, hori
seguru…Eta ez izan beldur, komentatu zer iruditu zaizuen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario